ТОВЧ ТАЙЛБАР
Бүрэн хэмжээний нисгэгчгүй нисэх аппаратын төрөл бүрийн загварын цахилгаан
мотор дээрх их хэмжээний судалгаа хийгдэж байсан боловч өнөө үед загвар
болон хийц нь маш хурдацтай хөгжиж. өсөн нэмэгдэж буй нисгэгчгүй нисэх
аппаратын дотоод шаталтын хөдөлгүүрийн татах хүчийг тооцоолох судалгаа
маш цөөн байна.
Нисгэгчгүй нисэх аппаратын дотоод шаталтын хөдөлгүүрийн механик
татах хүч хэмжих аргууд нь зөвхөн хийц дээр туршиж үззх болояяжгой бол,
бидний зохион бүтээсэн "НИСГЭГЧГҮЙ НИСЭХ АППАРАТАД ЗОРИУЛАГДСАН
ДОТООД ШАТАЛТЫН ХӨДӨЛГҮҮРИЙН СУРГАЛТЫН СТЕНД"-ийн ажлын үндэс
нь дээрх төхөөрөмжүүдийн нисгэгчгүй нисэх аппаратын дотоод шаталтын
хөдөлгүүрийн татах хүчийг лабораторын түвшинд судалж үр ашиг болон
бүтээмжийг урьдчилан тооцоояох боломж оягох юы Бидний бүтээсэн
нисгэгчгүй нисэх аппаратад зориулагдсан дотоод шаталтын хөдөлгүүрийн
сургалтын стенд нь дотоод шаталтын хөдөлгүүрийг сургалтын стенд дээр бэхлэн
хөшүүргийн зарчимыг ашиглан жин дээр даралт өгж татах хүчийг тооцоолдог.
Сургалтын стендэд ашигласан жингийн дээд (max) утга нь 40кг бөгөөд мөчний
харьцаа нь 3:1 буюу жинд үйлчилж буй утгыг 3 дахин багасгаж ННА-ын дотоод
шаталтын хөдөлгүүрийн татах хүчийг 120кгхүртэл тооцоолох бүрэн чадамжтай.
Ингэснээр олон төрлийн нисэх загвараар хичээлэлдэг оюутан залуус мөн
шинэ төрлийн хөдөлгүүрийн загвар зохион бүгээгчдзд өөрийн сонгосон загвар
болон сэнсний татах хүчийг хурдан хугацаанд практикт турших боломжтой.
ТОМЬЁОЛОЛ
1. Хөдөлгүүрийн гүйдэг зам /1/, хөдөлгүүрийн суурь /2/, хөдөлгүүрийн суурьнаас жингийн сэнсорт хүчийг дамжуулах мөч /3/, стендийн хойд тулгуурийн бэхэлгээ /4/, стендийн хойд тулгуур хөл /5 стендийн урд тулгуурийн бэхэлгээ /6/, стендийн урд тулгуур хөл /7/, стендийн их бие /8/-ээс бүрдэх Нисгэгчгүй нисэх аппаратад зориулагдсан дотоод шаталтын хөдөлгүүрийн сургалтын стендийн ялгаа нь дотоод шаталтын хөдөлгүүр болон хөдөлгүүрийг “Х” тэнхлэгийн дагуу чөлөөтэй хөдөлж байхаар гүйдэг зам /1/-аас бүрдэх хөдөлгүүрийн суур /2/-ийг стендийн их бие /8/-д суурилуулж, хөшүүрэг ба хөдөлгүүрийн суурийг холбосон деталь нь гүйдэг зам /1/-ын хэмжээнээс хамаарч ихэсгэж багасгаж болохоор хийцийг зохиомжилсон.
2. Нисгэгчгүй нисэх аппаратад зориулагдсан дотоод шаталтын хөдөлгүүрийн сургалтын стендийн томьёоллын 1 дүгээрийн ялгаа нь хөдөлгүүрийн татах хүчийг хэмжих жингийн хэмжих дээд утга нь 40 кг бөгөөд мөчний харьцаа нь З:1 буюу жинд үйлчилж буй утгыг гурав дахин багасгаж нисгэгчгүй нисэх аппаратын дотоод шаталтын хөдөлгүүрийн татах хүчийг 120 кг хүртэл тооцоолох чадамжтай байна.